Search This Blog

Tuesday, January 25, 2011

. . . Kawan selamanya . . .

..: hujan :..  ..: hujan :..  ..: hujan :..  ..: hujan :..  ..: hujan :..  ..: hujan :..  ..: hujan :.. 

Suke hujan..seronok..dari pagi tadi cuca mendung je tak panas..g site pun tak panas, happy sgt smpai bawak jimny masuk lobang..haha! naseb baik ade backhoe tolong tolak keluar dari lobang itu..ngehngehngeh..selamat!

"Saya mengganas! haha"

Akhirnya dibantu oleh lelaki2 budiman ini..terima kaseh..ehehe..

Disebabkan dah ujung bulan nih, duit masing2 pon da kering..nak makan pon kene jimat..dush! bulan ni mmg agak sengkek..seme disebabkan mau beli henpon baru..hahah! So, tengahari tadi kami makan beramai2..beli ikan selayang setengah kilo, cicah budu, ulam timun...superbbb!! Air yang dibuat oleh nadia, milo kosong ais (xtau la mane dapat sumber milo tersebut,oopps! haha) Ikan dibakar kat dapur lab, masak cuak2 takut org nmpak,,haha! tapi memang seronok..dan kenyang!

"Lauk yang terbaik..!"

Begitu mengharapkan peristiwa happy ni berlaku tiap2 hari..seronok... kawan2 ku yang nakal,seronok hanging out ngn diorg..walopon kadang2 diorg ni sumbak! hehe.. so let we be frens forever..

Apa yang telah terjadi pada aku sebelum ini, lebih mengajarku erti persahabatan yang sejati.. lebih berhati2 juga dalam berkawan, kerna belum tentu kawan yang dah lame kite kenali akan selama2nya menghormati kita sebagai kawan... backstabber can be anyone.. jadi, berhati2 dalam bersahabat.. sebab saya sudah kene.. sahabat karib yang dianggap sgt baik hatinya, boleh bertukar jadi sebaliknya sekelip mata.. perasaan dikhianati masih dapat dirasakan sehingga kini walopun seme tu dah lame berlaku.. dugaan yang paling berat untuk ku terima.. tapi itu adalah perkara yang biasa dalam kehidupan.. manusia boleh berubah sekelip mata. Bagi rakan2ku kini, ingatlah pesan dariku..janganlah mengkhianati nilai persahabatan..jgn melebihi batas2 persahabatan..semoga kita dapat menjadi sahabat sehingga akhir hayat.. terima kasih kerana sudi menjadi sahabat ku..

~~ Tidak aku rugi kehilangan seorang rakan yang mengkhianatiku kerana aku akan dapat 10 lagi rakan yang setia menggantikan mu ~~

3 comments:

  1. ijat: yup..dah nama manusia..kita pun manusia jugak..sama2la jadikan pengajaran..hihi

    nadia: superb!

    ReplyDelete